Filzah.
Navigation
About Affies Tagboard Post

saat ku cuba untuk masak sendiri =="
Thursday, December 15, 2011 | 7:51 PM | 1 comments
hye all ! kita bertemu lagi dalam rancangan masak-memasak ! hhehe. oke LOL kiddink oke ? nak bagi tengok korang muka someone ne. #aku ada idol baru dah! 


ne la dia idol baru aku :)) #jangan ambil oke!

Nama : Arshad Zamir 
Tarikh Lahir : 2 July 1992 
#kredit ! beza dua tahun umur dia dengan aku !

dia belajar masak dari datuk and nenda dia . #lepasnediaajarakupulak!

okey stop! aku dah lari topik agak nya yah! heehe. okey i continue my story!
petang tadi , aku teringin sangat nak makan telur. tapi, takda orang yang nak masakkan aku. aku ne fully 100% tak pandai masak. mak oi ! tak tau la macam mana hidup aku kelak.
then, aku pegi la kat dapur nak test2 goreng telur tu sendiri. 
aku hidupkan api and tuang minyak. #macamtererpulak! then, aku tunggu la minyak tu panas. lepas minyak tu dah panas, aku pun nak letak la telur tuh. #dengan jantung yang berdegup penuh kencang. aku cuba sedaya upaya aku untuk gagahkan diri untuk letak telur tu. lepas aku letak tu, mak aihhh ! minyak tak pandai stop nak meletup-letup. aku panik gila ! dengan lantas dan kuatnya aku teriak. 

'AYAH ! TOLONG !'

ayah aku pun panik and meluru ke dapur. masa ayah aku datang tuh. telur yang aku goreng tu dah hangus :(( aku hanya dapat terdiam tanpa kata2. 

akhirnya, dengan perasaan yang teramat la sedih dan hampanya, aku makan jak la telur itu.

-THE END-

#bila la aku akan pandai masak ne? aku pun tak tau la. aku takda usaha nak belajar masak. actually, aku tak suka langsung bab masak memasak ne. tapi, ada hari tu orang tegur aku.
dia cakap 'tak baik la kalau perempuan tak pandai masak'.
OMG ! sungguh ku terpesona dengan ayat ini. 

dan sekarang aku hanya berfikir ...
#bila la aku akan pandai masak ne? 
#to my IDOL ! aku mau juga jadi macam kau



Older Post | Newer Post