Filzah.
Navigation
About Affies Tagboard Post

Hye 2013 :D
Tuesday, January 1, 2013 | 2:17 AM | 0 comments

Assalamualaikum and very very good morninggggggggggggggggggggggggggg :)




I did not have anything to do and then decided to update this 'usang' blog. Nothing to do in this room because everyone had felt asleep and slept. Hahaha. Actually I did not know what should I type and I have no idea. It's such a waste I'm here. Hahahaha. Banyak juga orang update pasal 2013. So, Aku pun mahu jugaaaaa! Hehehhee :')

Okayyy okayy. I want to talk about my new life in this 2013. Already 2013 right? Hehehe. Live without him but I still can keep in touch. Thanks memories :') I love 2012 very much! They gave me so many memories until I did not know how to forget. Ada yang manis, ada yang pahit, ada yang mencuka, mengaram dan sebagai nyaa. Tapi selebihnya kepada manis and aku berjanji untuk menyimpan kenangan itu sampai bila-bila kerana kenangan yang bercampur-baur itu lah dapat mendewasakan aku dan membantu aku untuk terus hidup melalui masa depan. Walaupun kita tak akan tahu berapa lama hidup kita dan umur kita, sebaik-baiknya rancang lah masa depan yang baik untuk hidup kita di dunia. Dunia hanya persinggahan dan HIDUP kita sangat PENDEK untuk hidup dalam kesedihan. Even it's too hard to accept but I have to. Life must go on za. Don't stuck in your same problem. Try to solve it and let it go. Because it happened. 

Benda pahit dan manis itu lah yang akan mendewasakan kita. Mengajar kita untuk lebih berdikari dan mencari sesuatu yang baru. Sekurang-sekurangnya bila kita berdepan lagi dengan masalah yang sama, kita dapat tempuhi nya dengan mudah kerana PENGALAMAN MENDEWASAKAN KITA :') Aku teringat satu janji aku kepada si 'kawan' yang aku akan cuba untuk ubah hidup aku and move on dengan semangat yang baru. Jadi masa 2013 yang aku perlu berubah. Berubah untuk mencuba sesuatu yang baru. Membawa semua kenangan manis bersama dan meninggalkan semua kepahitan dan kesusahan yang mendatang dulu. Perkataan MOVE ON sangat senang untuk diungkap tapi melakukannya itu bukanlah sesuatu yang mudah. CUBA, TRY, TEST. Memang anda seorang yang tabah jika ianya tidak mengambil masa yang lama. *melainkan hati kau BATU lah*. 

Perempuan mencintai seseorang lelaki dari hati, bukan dari bibir. Sebab tu bibir mereka sentiasa tersenyum walaupun hati sentiasa menangis.

Terjumpa sepotong ayat ini  di Twitter. Sangat mendalam maksudnya dan YAAAAAA! Saya terasa dengan keadaan ini. Walaupun sesuatu itu membawa effect yang mendalam, senyumlah selagi mampu sayangggg. Tiada siapa dapat ubah diri kita sendiri melainkan kita. Orang lain tidak akan dapat rasa apa yang kita rasa. Apatah lagi sakit yang kita rasa. Hargailah seseorang walaupun ianya sudah terlambat. Ambil pengajaran dari apa yang telah anda lakukan. Jangan tenggelamkan perjuangan anda semata-mata kerana perkataan mengalah. Kita semua ada usaha dan keyakinan untuk menjadi seorang yang tabah dan kuat :') 


Dear crush, jaga diri donggg. Jangan lupa makan, jangan lupa solat, jangan lupa belajar, jangan leka dan lalai. Jangan mudah mengalah. Perjuangkan sesuatu benda jika menyayanginya. Jangan biarkan ianya pergi tanpa khabar berita. Yang paling penting, sila MANDI ya crush. Hahaha. Nanti bau kau sampai pergi Kuching ni. Hohoho. Belajar bagus-bagus. Keep it up. Make your pointer higher than your sister. *cakap orang lain maka aku sendiri, HAPRAKKKK!!* Jangan mem'blow' sudah yaa? Kau faham juga apa saya cakap kan crush? Semoga kita berjumpa lagi. Ada jodoh orang cakap nda ke mana. Tapi kalau ini macam ke mana-mana sudah ni. HAHAHA. Keep my promise. What goes around comes around. Tenang lahh bro. Aku percaya suatu hari nanti kau akan berjaya dengan cita-cita kau. Nanti lah kau sudah tua baru aku tengok kau main rugby yaaa. Hahaha. Buruk sungguh perangai beliau. Datang lah Kuching, boleh kami tengok kau main dari jauh. Aku buatkan pompom dari jauh. Terus menang tu. Hahaha. Okayy crush, take care. See you later kalau dapat lah ya? Kalau kita terjumpa tegur-tegur kay? Muehehehehe. 

Older Post | Newer Post